Na potrzeby naszej witryny używamy plików cookie w celu personalizacji treści i reklam, analizowania ruchu na stronie oraz udostępniania funkcji mediów społecznościowych.Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu.
Sprawdź też: politykę cookiespolitykę prywatności.

Akceptuję
ArsLege - testy z prawa

LexLege Pełny system informacji prawnej LexLege SPRAWDŹ

AKT ARCHIWALNY - Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 15 lutego 2008 r. w sprawie nadawania uprawnień i licencji zawodowych w dziedzinie gospodarowania nieruchomościami


Akt uchylony z dniem 2014-03-18.
Dz.U.2008.31.189 - AKT ARCHIWALNY - Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 15 lutego 2008 r. w sprawie nadawania uprawnień i licencji zawodowych w dziedzinie gospodarowania nieruchomościami

Dział V. Sposób i tryb dokumentowania nadania uprawnień i licencji zawodowych w zakresie szacowania nieruchomości, pośrednictwa w obrocie nieruchomościami lub zarządzania nieruchomościami oraz sposób postępowania w razie utraty tych dokumentów

Rozdział 1. Sposób prowadzenia centralnych rejestrów rzeczoznawców majątkowych, pośredników w obrocie nieruchomościami oraz zarządców nieruchomości

§ 45. Numeracja wpisów w centralnym rejestrze

1. W centralnych rejestrach, o których mowa w art. 193 wpis do centralnego rejestru rzeczoznawców majątkowych, ustawy, wpisy dotyczące osób, które uzyskały uprawnienia lub licencje zawodowe, numeruje się w sposób ciągły kolejnymi liczbami arabskimi.
2. Numer wpisu w centralnym rejestrze stanowi numer nadanych uprawnień lub licencji zawodowej.

§ 46. Wpisy do centralnych rejestrów o nadaniu uprawnień lub licencji zawodowych

1. Wpisów do centralnych rejestrów dokonuje się z urzędu jednocześnie z wydaniem świadectw nadania uprawnień lub licencji zawodowych. Data wpisu do centralnego rejestru jest tożsama z datą nadania uprawnień lub licencji zawodowych.
2. W przypadku osób, o których mowa w art. 193 wpis do centralnego rejestru rzeczoznawców majątkowych ust. 2 ustawy, wpisów do centralnych rejestrów dokonuje się na podstawie decyzji wydanych zgodnie z przepisami o uznawaniu kwalifikacji zawodowych.

§ 48. Ponowny wpis do centralnego rejestru

1. W przypadku, o którym mowa w art. 178 odpowiedzialność zawodowa rzeczoznawcy majątkowego ust. 2 pkt 3 i 4, art. 183 uchylony ust. 2 pkt 3 oraz art. 188 uchylony ust. 2 pkt 3 ustawy, ponownego wpisu do właściwego centralnego rejestru dokonuje się pod numerem uprawnień lub licencji zawodowej posiadanych przez osobę uprawnioną przed orzeczeniem wobec tej osoby kary z tytułu odpowiedzialności zawodowej.
2. W przypadku pozbawienia uprawnień lub licencji zawodowych, o którym mowa w art. 178 odpowiedzialność zawodowa rzeczoznawcy majątkowego ust. 2 pkt 4a i 5 i ust. 3, art. 183 uchylony ust. 2 pkt 4a i 5 i ust. 3 oraz art. 188 uchylony ust. 2 pkt 4a i 5 i ust. 3 ustawy, ponownego wpisu do właściwego centralnego rejestru dokonuje się pod nowym numerem, zgodnie z § 45 ust. 1.

§ 49. Ogłoszenia wyciągów, uzupełnień i zmian w centralnych rejestrach

Wyciągi z centralnych rejestrów, o których mowa w art. 193 wpis do centralnego rejestru rzeczoznawców majątkowych ust. 4 ustawy, oraz uzupełnienia i zmiany w tych rejestrach podlegają ogłoszeniu w dzienniku urzędowym ministra, według stanu na dzień 30 czerwca i dzień 31 grudnia każdego roku oraz publikacji na stronie internetowej ministerstwa według stanu na koniec każdego miesiąca.

Rozdział 2. Wzory świadectw nadania uprawnień i licencji zawodowych

§ 50. Wzory świadectw nadania uprawnień i licencji zawodowych

1. Świadectwa nadania uprawnień i licencji zawodowych wydaje się jednocześnie w dwóch formach, według wzorów określonych w załącznikach nr 4-9 do rozporządzenia.
2. Osobom, które posiadają uprawnienia wymienione w art. 231 przepisy przejściowe ust. 1 ustawy, na ich wniosek wydaje się świadectwa sporządzone według wzorów określonych w załącznikach nr 10 i 11 do rozporządzenia.

Rozdział 3. Wydawanie duplikatów oraz wymiana świadectw nadania uprawnień i licencji zawodowych

§ 52. Wymiana świadectwa nadania uprawnień lub licencji zawodowych

1. Wymiany świadectwa nadania uprawnień lub licencji zawodowych dokonuje się w przypadku:
1) zmiany imienia lub nazwiska, na wniosek osoby, która zmieniła imię lub nazwisko, na podstawie dokumentu zmieniającego te dane osobowe;
2) gdy świadectwo zawiera błędy lub omyłki pisarskie;
3) uszkodzenia utrudniającego posługiwanie się tym dokumentem, na wniosek osoby, której świadectwo uległo uszkodzeniu.
2. Nieaktualne świadectwo zostaje anulowane.

§ 54. Przepis przejściowy

1.Przepisów działu II oraz § 27 ust. 3 pkt 4, § 42 ust. 3 pkt 4 nie stosuje się do osób, które rozpoczęły praktykę zawodową przed dniem wejścia w życie rozporządzenia.
2.Dokumentami potwierdzającymi odbycie praktyki zawodowej dla osób wymienionych w ust. 1 są dokumenty określone w przepisach obowiązujących w dniu rozpoczęcia praktyki zawodowej.
Wykrzyknik

Kliknij "Lubię to!", aby otrzymywać informacje o promocjach, rabatach, aktualnościach.