• VII SA/Wa 1420/13 - Posta...
  19.04.2024

VII SA/Wa 1420/13

Postanowienie
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie
2013-10-02

Nietezowane

Artykuły przypisane do orzeczenia

Do tego artykulu posiadamy jeszcze 13 orzeczeń.
Kup dostęp i zobacz, do jakich przepisów odnosi się orzeczenie. Znajdź inne potrzebne orzeczenia.

Skład sądu

Mirosława Pindelska /przewodniczący sprawozdawca/

Sentencja

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Mirosława Pindelska po rozpoznaniu w dniu 2 października 2013 na posiedzeniu niejawnym wniosku W. S. o przyznanie prawa pomocy ze skargi W. S. na postanowienie [...] Inspektora Nadzoru Budowlanego z dnia [...] maja 2013 r. nr [...] w przedmiocie: odmowy wszczęcia postępowania administracyjnego postanawia: pozostawić wniosek W. S. o przyznanie prawo pomocy bez rozpoznania

Uzasadnienie

VII SA/WA1420/13

UZASADNIENIE

Pismem z dnia 17 września 2013 r. W. S. wniosła sprzeciw na zarządzenie referendarza sądowego Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego

w Warszawie z dnia 3 września 2013 r., którym pozostawiono jej wniosek o przyznanie prawa pomocy bez rozpoznania, wskutek nie nadesłania wniosku na urzędowym formularzu w wyznaczonym terminie.

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie, zważył co następuje:

Stosownie do art. 260 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. – Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. z 2012 r., poz. 270), dalej p.p.s.a., w razie wniesienia sprzeciwu, który nie został odrzucony, zarządzenie lub postanowienie, przeciwko któremu został on wniesiony, traci moc, a sprawa będąca przedmiotem sprzeciwu podlega rozpoznaniu przez sąd na posiedzeniu niejawnym.

W związku z powyższym, wskutek wniesienia sprzeciwu przez skarżącą, zarządzenie referendarza sądowego z dnia 3 września 2013 r. traci moc i dlatego sprawa będąca przedmiotem sprzeciwu podlega ponownemu rozpoznaniu.

Zgodnie z art. 252 § 2 p.p.s.a., wniosek o przyznanie prawa pomocy składa się na urzędowym formularzu według ustalonego wzoru. Przepis art. 257 p.p.s.a. stanowi natomiast, że wniosek o przyznanie prawa pomocy, który nie został złożony na urzędowym formularzu lub którego braków strona nie uzupełniła w zakreślonym terminie, pozostawia się bez rozpoznania.

W niniejszej sprawie przy piśmie z 9 lipca 2013 r. przesłano wnioskodawczyni formularz wniosku o przyznanie prawa pomocy osobie fizycznej (PPF), celem jego wypełnienia, podpisania oraz odesłania do Sądu, w terminie 7 dni, od daty doręczenia pisma, pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpoznania.

Z uwagi, iż nie zastano adresata, w przedmiotowej sprawie zastosowano doręczenie w trybie przewidzianym w art. 73 p.p.s.a., a pismo wraz z załączonym formularzem wniosku PPF powtórnie awizowano.

Wezwanie do nadesłania wniosku o przyznanie prawa pomocy na przesłanym urzędowym formularzu uważa się za skutecznie doręczone w dniu 29 lipca 2013 r.,

a zatem termin do nadesłania uzupełnionego formularza upłynął w dniu 5 sierpnia 2013 r.

Z akt sprawy wynika, że wnioskodawczyni do chwili obecnej nie nadesłała wniosku o przyznanie prawa pomocy na przesłanym urzędowym formularzu. Zaznaczyć należy, że nie nadesłanie wniosku o przyznanie prawa pomocy na urzędowym formularzu (PPF) uniemożliwia jego merytoryczne rozpoznanie.

Stosownie zaś do treści art. 257 ww. ustawy wniosek o przyznanie prawa pomocy, który nie został złożony na urzędowym formularzu lub którego braków strona nie uzupełniała w zakreślonym terminie, pozostawia się bez rozpoznania.

Z powyższych względów, na podstawie art. 257 w zw. z art. 260 ww. ustawy wniosek pozostawiono bez rozpoznania.

Szukaj: Filtry
Ładowanie ...