• I OSK 1448/14 - Postanowi...
  27.04.2024

I OSK 1448/14

Postanowienie
Naczelny Sąd Administracyjny
2014-07-01

Nietezowane

Artykuły przypisane do orzeczenia

Do tego artykulu posiadamy jeszcze 13 orzeczeń.
Kup dostęp i zobacz, do jakich przepisów odnosi się orzeczenie. Znajdź inne potrzebne orzeczenia.

Skład sądu

Joanna Runge - Lissowska /przewodniczący sprawozdawca/

Sentencja

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Joanna Runge – Lissowska po rozpoznaniu w dniu 1 lipca 2014 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Ogólnoadministracyjnej sprawy ze skargi kasacyjnej A.G. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Szczecinie z dnia 23 stycznia 2014 r. sygn. akt II SA/Sz 1153/13 o oddaleniu skargi A.G. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koszalinie z dnia [...] sierpnia 2013 r., nr [...] w przedmiocie świadczenia pielęgnacyjnego postanawia: zawiesić postępowanie sądowe

Uzasadnienie

Wyrokiem z dnia 23 stycznia 2014 r. Wojewódzki Sąd Administracyjny w Szczecinie oddalił skargę A.G. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koszalinie wydaną w przedmiocie świadczenia pielęgnacyjnego.

Skargę kasacyjną od tego wyroku wniósł A.G., prawidłowo reprezentowany, wnosząc jednocześnie o zawieszenie postępowania sądowoadministracyjnego do czasu rozstrzygnięcia sprawy przed Trybunałem Konstytucyjnym o sygn. akt K 38/13.

Naczelny Sąd Administracyjny zważył, co następuje: w niniejszej sprawie zachodzą przesłanki do zawieszenia postępowania.

Przed Trybunałem Konstytucyjnym toczy się postępowanie, zarejestrowane pod sygn. akt K 38/13, o zbadanie zgodności art. 17 ust. 1 b ustawy z dnia 28 listopada 2003 roku o świadczeniach rodzinnych w brzmieniu nadanym ustawą z dnia 7 grudnia 2012 roku o zmianie ustawy o świadczeniach rodzinnych oraz niektórych innych ustaw z przepisami art. 2 i art. 32 ust. 1 w związku z art. 69 Konstytucja RP, w zakresie nieuzasadnionego pozbawienia prawa do świadczenia pielęgnacyjnego z tytułu rezygnacji z zatrudnienia lub innej pracy zarobkowej, podmiotów sprawujących opiekę nad osobami, których niepełnosprawność powstała po ukończeniu przez nie osiemnastego roku życia bądź w trakcie nauki w szkole lub w szkole wyższej po ukończeniu 25 roku życia, czym naruszone zostały zasady demokratycznego państwa prawa, w szczególności zasada sprawiedliwości społecznej, oraz zasada równości wobec prawa i obowiązek zapewnienia osobom niepełnosprawnym pomocy w zabezpieczeniu egzystencji oraz art. 16a ust. 2, 3, 4 i 5 ustawy z dnia 28 listopada 2003 roku o świadczeniach rodzinnych w brzmieniu nadanym ustawą z dnia 7 grudnia 2012 roku o zmianie ustawy o świadczeniach rodzinnych oraz niektórych innych ustaw z przepisami art. 2 i art. 32 ust. 1 w związku z art. 69 Konstytucja RP.

Art. 17 ust. 1 b ustawy o świadczeniach rodzinnych był podstawą orzekania w przedmiotowej sprawie. Oznacza to zatem, iż rozstrzygnięcie w niniejszej sprawie niewątpliwie zależy od wyniku innego postępowania.

W związku z powyższym Naczelny Sąd Administracyjny postanowił, na podstawie art. 125 § 1 pkt 1 w zw. z art. 193 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. z 2012 r., poz. 270 ze zm.), o zawieszeniu postępowania toczącego się w niniejszej sprawie do czasu zakończenia wskazanego powyżej postępowania przez Trybunałem Konstytucyjnym.

Szukaj: Filtry
Ładowanie ...